Kulcs adatok

A Csoport növekedése 2018/2019-ben

A GLOBÁLIS VALÓSÁG

A Ferrero csoport 2019. augusztus 31-én jóváhagyta a Konszolidált Pénzügyi Kimutatásokat az aznap zárult évre vonatkozóan, 11,4 milliárd eurós éves árbevétellel.

A Ferrero International S.A., a Ferrero csoport anyavállalata 2019. augusztus 31-én jóváhagyta a csoport Összevont Pénzügyi Kimutatásait az aznap zárult évre vonatkozóan. Abban az időben a csoport világszerte 104 vállalatból állt, 31 működő gyártó üzemmel. A csoport termékei közvetlenül vagy hivatalos forgalmazókon keresztül több mint 170 országban vannak jelen.
A globális gazdasági bizonytalanságok és az ipart érő kihívások és trendek mellett a Csoport konszolidálta és megerősítette teljesítményét a 2018/2019-es pénzügyi évben. A Ferrero Csoport növelte beruházásait a márkái terén és a működési bevételeit is magas szinten tudta tartani, valamint megerősítette a belső K + F tevékenységeit.

A Csoport Mr. Giovanni Ferrero Executive Chairman és Mr. Lapo Civiletti CEO vezetésével 11,4 milliárd eurós összbevétellel zárta a pénzügyi évet, amely +6,2%-os növekedést jelent az előző évhez képest, melynek összbevétele meghaladta a 10,7 milliárd eurót.

A késztermékek értékesítése megközelítően 6%-al növekedett köszönhetően elsősorban Németország, Franciaország és az USA teljesítményének.

JÓ TERMÉKEK, JÓ EREDMÉNYEK

A késztermékek nettó értékesítésének növekedését főként a következő termékek eredményezték: Nutella®, Ferrero Rocher®, Kinder Bueno®, továbbá a hűtött és szezonális termékek. Ezen felül, a nettó értékesítés növelését a Nutella Biscuit® és a Kinder Cards® egyes piacokon történő bevezetése is elősegítette.

A Csoport átlagos munkaereje a 2017/2018-as 31 748 munkavállalóról 2018/2019-ben 33 003 főre nőtt. A 2019. augusztus 31-i számlálás 36 372 munkavállalót mutatott, a 2018 augusztus 31-i 35 146 főhöz képest.

FEJLESZTÉS ÉS NÖVEKEDÉS

A Csoport idén is folytatta a gyárak, üzemek és berendezések fejlesztésébe és kiterjesztésébe történő befektetéseit, összhangban a vállalkozói és a szociális vállalásaival, valamint a vállalati stratégiái folyamatos alkalmazásával. A kulcsfontosságú vállalati stratégiának köszönhetően termékeinek minősége és versenyképessége folyamatosan fejlődik, miközben kiemelt figyelmet fordít a termékek frissességére, az élelmiszer-biztonságra és a környezetre, amely iránt a Ferrero Csoport mélyen elkötelezett.

A Csoport a termelési kapacitása kiterjesztésével fenntartotta technológiai fejlődési stratégiáját 663 millió eurós összegű tőkebefektetéseivel. A tőkeberuházások teljes összegét nézve a legjelentősebb részt az ingatlanok, gépek és berendezések tették ki (580 millió euró): elsősorban Olaszországban, Németországban, Lengyelországban, Kanadában, Franciaországban, Belgiumban, valamint Luxemburgban, ahol befejeződött az új székhelyépület megépítése is.

2019 júliusában a Ferrero Csoport befejezte a Kellogg vállalat kiválasztott keksz üzletágának felvásárlását. Ezzel olyan ikonikus márkák váltak a Ferrero márkaportfóliójának részévé, mint például a Kebbler®, a Famous Amos® keksz, a Mother’s® prémium családi keksz márka, valamint a cukormentes Murray®, illetve a Little Brownie Bakers®.

2019 júliusában a Ferrero Csoport megszerezte az irányítást az Ice Cream Factory Comaker (ICFC) spanyol csoport felett, mely saját márkás jégkrémek gyártásával és disztribúciójával foglalkozik a kiskereskedelem és élelmiszer-szolgáltatók részére.

A 2019. augusztus 31-ével lezárt konszolidált pénzügyi kimutatásban mindkét akvizíció hatása megmutatkozik, a vonatkozó számviteli standardoknak megfelelően.