Kulcs adatok

A Csoport növekedése 2017/2018-ben

A GLOBÁLIS VALÓSÁG

A Ferrero csoport 2018. augusztus 31-én jóváhagyta a Konszolidált Pénzügyi Kimutatásokat az aznap zárult évre vonatkozóan, 10,7 milliárd eurós éves árbevétellel.

A Ferrero International S.A., a Ferrero csoport anyavállalata 2018. augusztus 31-én jóváhagyta a csoport Összevont Pénzügyi Kimutatásait az aznap zárult évre vonatkozóan. Abban az időben a csoport világszerte 94 vállalatból állt, 25 működő gyártó üzemmel. A csoport termékei közvetlenül vagy hivatalos forgalmazókon keresztül több mint 170 országban vannak jelen. A globális gazdasági bizonytalanságok és az ipart érő kihívások és trendek mellett a Csoport konszolidálta és megerősítette teljesítményét a 2017/2018-as pénzügyi évben. A Ferrero Csoport növelte beruházásait a márkái terén és a működési bevételeit is magas szinten tudta tartani, valamint megerősítette a belső K + F tevékenységeit.

A Csoport Mr. Giovanni Ferrero Executive Chairman és Mr. Lapo Civiletti CEO vezetésével 10,7 milliárd eurós összbevétellel zárta a pénzügyi évet, amely +2,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest, melynek összbevétele meghaladta a 10,5 milliárd eurót.

A késztermékek értékesítése 3,5%-al növekedett (6,8% konstans áron), köszönhetően elsősorban Németország, Franciaország, Olaszország, Lengyelország, Nagy-Britannia és az USA teljesítményének.


JÓ TERMÉKEK, JÓ EREDMÉNYEK

A késztermékek nettó értékesítésének növekedését főként a következő termékek eredményezték: Nutella, Ferrero Rocher, Kinder Joy, Kinder Bueno és Kinder Chocolate.

A Csoport átlagos munkaereje a 2016/2017-es 30.305 munkavállalóról 2017/2018-ban 31.748 főre nőtt. A 2018. augusztus 31-i számlálás 35.146 munkavállalót mutatott, a 2017 augusztus 31-i 34.543 főhöz képest.

FEJLESZTÉS ÉS NÖVEKEDÉS

A Csoport idén is folytatta a gyárak, üzemek és berendezések fejlesztésébe és kiterjesztésébe történő befektetéseit, összhangban a vállalkozói és a szociális vállalásaival, valamint a vállalati stratégiái folyamatos alkalmazásával. A kulcsfontosságú vállalati stratégiának köszönhetően termékeinek minősége és versenyképessége folyamatosan fejlődik, miközben kiemelt figyelmet fordít a termékek frissességére, az élelmiszer-biztonságra és a környezetre, amely iránt a Ferrero Csoport mélyen elkötelezett.

2018. március 30-án a Ferrero Csoport bejelentette az amerikei Nestlé csokoládéipari üzeltágának akvizícióját. Ezzel néhány ikonikus amerikai márka, mint például a Butterfinger®, BabyRuth®, 100Grand®, Raisinets®, valamint az Egyesült Államokra vonatkozó kizárólagos jog a Crunch® márka esetén a Ferrero márkaportfóliójának részévé vált. A akvizíció részeként két gyártóüzem is felvásárlásra került Illinoisban.

A Csoport a termelési kapacitása kiterjesztésével fenntartotta technológiai fejlődési stratégiáját 673 millió eurós összegű tőkebefektetéseivel. A tőkeberuházások teljes összegét nézve a legjelentősebb részt az ingatlanok, gépek és berendezések tették ki (596 millió euró), elsősorban Olaszországban, Németországban, Kanadában, Lengyelországban, és Belgiumban. A Csoport továbbra is folytatja jelentős tőkeberuházását új luxemburgi székhelyépületének megépítésére.