A Ferrero Csoport megerősítette az előzetes éves pénzügyi beszámolók alapján, hogy a 2014 augusztus 31-ig tartó kereskedelmi évben 8,4 milliárd eurós forgalma volt.

A Ferrero International S.A., a Ferrero Csoport anyavállalata, elfogadta az előzetes éves pénzügyi beszámolót a 2014 augusztus 31-ig tartó kereskedelmi évre. Ezen a napon a Csoportot hetvennégy vállalat alkotta, összesen húsz előállító üzemmel, melyekből három a Social Enterprises keretei között működik. A Ferrero termékek közvetlenül vagy szerződéses forgalmazókon keresztül több, mint 160 országban elérhetőek.

A Csoport, melynek vezérigazgatója Giovanni Ferrero, 8.412 millió eurós forgalommal zárta a kereskedelmi évet, ezzel 3,9 %-os növekedést realizált az előző időszakhoz képest, amely összesen 8.100 millió eurós forgalommal zárult.

Annak ellenére, hogy nemzetközi szinten milyen nehézségekkel kellett szembenéznie a vállalatnak, ezt a növekedést az új piacok általi fejlődés okozta rendkívüli dinamizmus eredményezte: a Ferrero termékek eladása elérte, sőt néhány esetben növekedett a tavalyi év eredményeihez képest Ázsiában, Oroszországban, az Egyesült Államokban, Kanadában, Brazíliában, Mexikóban és Törökországban. Jelenleg a közel-keleti piacok is az erős növekedés szakaszában járnak.
A főbb piacokon, az Egyesült Királyságban, Lengyelországban és Németországban, elért eredmények jók, sőt bizonoys esetekben kiválóak. Azonban a dél-európai piacon elértek meglehetősen stabilak vagy némileg lecsökkentek, a gazdasági válság hatásainak eredményeképpen.

A termékeket illetően, kifejezetten pozitívan szerepelt a "Kinder Joy" (Olaszországban "Kinder Merendero"-ként ismerik), a Kinder Bueno, a Kinder Surprise (azaz a Kinder Meglepetés) és a Ferrero Rocher, amely elősegítette a teljes növekedést a különböző piacokon, mintegy 29%, 10%, 9% és 6%-os volumennövekedéssel. A Nutella és Tic Tac szintén jól szerepelt.
A Csoport idei évi eredményében pénzügyi javulás mutatkozik, a meglehetősen stabil működési bevételek ellenére, az adózás előtti nyereség 907 millió euró (ez +14,2% az előző évhez képest).
A Ferrero által az utolsó kereskedelmi évben indított új beruházások 537 millió euróba kerültek, ebből 458 milliót (az értékesítés 5,4%-a) a Csoport ipari és előállítói tevékenységeinek megerősítésére használtak fel, főként Olaszországban, Németországban, Kanadában, Indiában, Brazíliában, Mexikóban és Kínában.

A Ferrero Csoport továbbra is erősíti a jelenlétét a mogyorópiacon, hogy garantálja és javítsa az alapvető nyersanyagok minőségét és biztosítsa az egyedülálló ízvilágot a termékei számára, beleértve a Nutellát, Ferrero Rocher-t és Kinder Buenót. 2014 júliusában a Csoport bejelentette, hogy 100%-ban felvásárolja a családi Oltan csoportot, mely a vezető ellátó, feldolgozó és eladó a mogyorópiacon, mintegy éves 500 millió dolláros bevétellel. A felvásárlás újra megerősíti a Ferrero társadalmi elkötelezettségét a fenntartható termesztési módszerek iránt, az elkötelezettségét, amelyről már bizonyságot tett a törökországi "Ferrero Farming Values" program keretein belül. A program a társadalmi elkötelezettség jegyében zajlik, a partnerek és intézmények együttműködésével, és fejlett termesztési módszerekkel, melyeket a helyi gazdák alkalmaznak, valamint a termelékenység folyamatos növekedésével.

A Csoport átlagos munkaerő állománya 2013/2014-es évben 24.836 fő volt, mely növekedést mutat az előző évi állományhoz képest (22.831 fő a 2012/2013-as évben). A 2014 augusztus 31-ei létszám 27.457 alkalmazott volt (2013. augusztus 31-én 24.777 fő). A külsős munkatársakat beleszámítva a teljes létszám eléri a 34.236 főt.