KUTATÁS

KUTATÁS

A Ferrero egyik erőssége a folyamatos kutatási tevékenység, melynek célja minden esetben innovatív és egyedi termékek létrehozása. Ezt a nehéz és kihívásokkal teli feladatot egy a Ferrero Csoporton belüli vállalat, a Soremartec (Société de recherche de marketing et technique – Marketing és műszaki kutatási vállalat) látja el, ahol a Ferrero Csoport kutatás-fejlesztési osztálya is működik.
A Soremartec feladata olyan új termékek kutatása, fejlesztése és megalkotása, melyek hűek a Ferrero filozófiájához, azaz teljesen eredetiek, új piaci szegmenseket teremtenek, különleges összetevők felhasználásával és nagyon összetett technológiájú gyártási eljárással készülnek.
Stratégiai feladatai egyikeként szakmérnökök egy csoportja a termékek ízét és állagát vizsgálja, továbbá figyelemmel kíséri az élelmiszeripart olyan – gyakran más szektorokban alkalmazott – új és eredeti megoldások után kutatva, melyek révén az alapanyagokból különleges termékek nyerhetők, illetve amelyek magasabb termékminőséget és hatékonyságot biztosítanak alacsonyabb költségek mellett.

TECHNOLÓGIA

TECHNOLÓGIA

A vállalat számára az egyetlen út a folyamatos újítás politikája, hogy többmillió kiemelkedő minőségű édesipari termékkel lássa el a világot nap mint nap, s ez egyaránt érvényes a gyártás és csomagolási folyamataira. A Ferrero minden évben tehnikai újítások alkalmazásába fektet be szervezési és gyártósorain. Sok szabadalom került oltalom alá, megvédve a Ferrero gyártástechnológia terén alkalmazott kreativitását és fantáziáját.
A minőség és a teljesen új édesipari termék megalkotásának ötvözetén lévő folyamatos hangsúly gyakran igényelt speciális technikai és gépészeti fejlesztéseket. Ez a különleges praliné a Ferrero Rocher esete. Ez a különleges jellemző – szokatlan forma, amely más Ferrero pralinék esetében is használatba került azóta – kutatást és egyedi gépek gyártását igényelte, melyek ismeretlenek voltak addig a piacon. A Ferrero élenjár a csomagolásokat illetően is, olyan csomagolásokat tanulmányoz és fejleszt, melyek javítják a termékek eltarthatóságát és növelik a szavatossági időt (ennélfogva a forgalomba hozatali időt is). Ezekre garancia az átható fizikai, kémiai és mikrobiológiai tesztek. Jelentős új technológiai fejlesztések mennek végbe, hogy a csomagolások védjék a terméket az extrém hőmérséklettől a változó klimatikus viszonyok között, aktív csomagolások (védik a terméket és tartósítják az élelmiszert, például oxigén megkötésével), védőcsomagolások (hatékonyan védik a terméket a külső hatásoktól) és magas oxigén-védő csomagolások (az oxigén számára áthatolhatatlan csomagolás) véd az oxidálódástól.
Még egy olyan egyszerű folyamat is, mint egy szalag felhelyezése a termék dekorálására, problémás lehet, ha nagyszámú termékre kell felhelyezni. Valójában nem lehetséges manuálisan megoldani ezt a folyamatot, a termék minőségének kockáztatása nélkül. Ezért a Ferrero a gyártósorain magas szintű automatizálást hajtott végre, hogy javítsa a termékek dekorációkkal való ellátását, de a gyártási folyamat lépéseit alacsonyan tartsa. A gyártósorok és gépek úgy lettek kifejlesztve, hogy több terméken egyszerre dolgozzanak, megtartva a kézműves termékekre jellemző egyéni figyelemet.