A Ferrero Magyarország története

A második világháború után létrehozott, és a XX. század második felében világméretűvé növekedett olasz Ferrero-csoport magyarországi leányvállalata, a Ferrero Magyarország Kft. 1994. január 1-én jött létre. Az elmúlt évek eredményeire méltán lehet büszke a nemzetközi és a hazai vállalatvezetés egyaránt. Nézzük csak sorjában, mi is történt a Ferrero magyarországi időszámításának kezdete óta!

A cégalapítást megelőzően a Ferrero termékek kizárólagos hazai forgalmazását a Ramexa Rt. végezte, amely akkoriban még csak három márkát - a Kinder Meglepetést, a Tic Tac-ot és a Kinder Csokoládét - jelentett. A Ferrero a piacgazdaságra áttért, új, hosszú távon komoly potenciált jelentő keleti piacok közül először a három reformországban, Magyarországon, Csehországban és Lengyelországban alapított önálló vállalatot, ez utóbbiban zöldmezős beruházással egy korszerű, nagy kapacitású gyártóüzemet is építve. A magyar cég - mely két fővel kezdte meg működését 1994. január 1-én - első számláját 1994. július 7-én állította ki az értékesítést 2001. augusztusáig továbbra is kizárólagosan folytató Ramexának, 9 raklap narancsos Tic Tac-ról.

Az értékesített mennyiség a folyamatos termékbevezetések, valamint az egyre intenzívebb marketing- és az értékesítési tevékenység következtében azóta a sokszorosára nőtt. 1995-ben a termékpaletta 3 új márkával, a Nutellával, a Raffaellóval, továbbá a Mon Chérivel bővült, az eladások pedig 160%-os növekedést mutattak a korábbi évihez képest.
1996-os évet egy újabb prémium pralinémárka, a Ferrero Rocher piaci premierje fémjelezte, miközben az alkalmazottak létszáma már hozzávetőleg 30 fősre fejlődött fel.

Az orosz válság negatív hatásait a Ferrero Magyarország újabb márkák, az abszolút újdonságot jelentő, hűtött, friss tejkrémmel töltött piskótás szeletek, az azóta már Kinder Tejszeletre átkeresztelt Kinder Milchschnitte, illetve a Kinder Pinguí, valamint egy könnyű szeletes csokoládé a Kinder Bueno piaci bevezetésével próbálta ellensúlyozni.

A hűtött finomságok sikerét látva, a Ferrero 2001-ben egy újabb innovatív termékkel, a Kinder Maxi Kinggel tovább erősítette ezt a szegmenst. A leheletfrissítő cukorkák piacán pedig az erős mentolos ízek kedvelőinek szolgált újdonsággal, a Tic Tac Extra Stronggal.

2001. augusztusa egy újabb jelentős lépést jelentett a Ferrero Magyarország életében, amikor is a Ramexa Rt. értékesítési osztályát - mintegy 30 főt - átvéve, a vállalat a vevőkör még tökéletesebb kiszolgálása érdekében a saját kezébe vonta a kereskedelem irányítását.

A pozitív piackutatási eredmények hatására a negyedik Tic Tac íz, a fodormenta ízű Tic Tac Spearmint is megkezdte hódító útját 2003. szeptemberétől. 2004 januárjától pedig ismét a Kinder hűtőpultbeli választéka bővült egy mennyei, könnyű újdonsággal, a Kinder Paradisóval.

A Ferrero Magyarország minden munkatársa az anyavállalattal azonos értékeket vallva azon dolgozik, hogy a végfogyasztókhoz termékeink a lehető legfrissebb állapotban és a legjobb minőségben jussanak el. Ennek, valamint kereskedelmi partnereink egyre jobb kiszolgálásának érdekében értékesítési szervezetünket vevőorientáltabbá alakítottuk, folyamatos logisztikai, informatikai fejlesztéseket végzünk. Az innovatív szemléletmódnak köszönhető egyedi termékújdonságokat egy hazai tesztpanelen szüntelenül kutatjuk, hogy időről-időre újabb ínyencséggel szolgálhassunk fogyasztóinknak.