A Ferrero Csoport története és küldetése

Az első lépésektől a világhírnévig

EGY CSALÁD TÖRTÉNETE

A Ferrero Csoport története egy harmadik generációját élő sikertörténet, amelyben egy multinacionális nagyvállalat fejlődése tökéletes harmóniában van egy állhatatos piemonti család múltjával, jelenével és jövőjével.

A KEZDETEK ALBÁBAN ÉS AZ AZT KÖVETŐ ÉVEK


Ahhoz, hogy megismerjük ennek a sikernek a gyökereit, vissza kell térnünk a '40-es évekbe. Ezekben az időkben történt, hogy Michele szülei, Piera és Pietro édességboltjukat gyárrá alakították át. A Ferrero család volt az első olasz édességipari gyártó, aki a második világháború utáni időkben külföldön nyitott termelési üzemeket és irodákat, amellyel a vállalatot valódi nemzetközi csoporttá formálta. Ezeket az első és meghatározó lépéseket Pietro Ferrero és az akkoriban még szinte gyermek fia, Michele által feltalált termékek tették lehetővé. A siker másik kulcsa a hatásos értékesítési hálózat volt, amelyet Pietro bátyja, Giovanni szervezett meg, aki 1949-ben hunyt el.

VILÁGSIKER


A vállalat olaszországi sikerei után Michele Ferrero úgy döntött, külföldön is elindítja a gyártást. 1956-ban Németországban avattak fel egy nagy üzemet, majd rövid idő múlva Franciaországban is. Ez a Ferrero gyors európai terjeszkedésének előfutára volt, amelyet kereskedelmi irodák és gyártási központok követtek Belgiumban, Hollandiában, Ausztriában, Svájcban, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Írországban és Spanyolországban. Az ezt követő évtizedekben a Ferrero globális szereplővé vált, vállalatokkal és üzemekkel Észak- és Dél-Amerikában, Dél-Kelet Ázsiában, Kelet-Európában, Afrikában, Ausztráliában; valamint a közelmúltban Törökországban, Mexikóban és Kínában.

A NAGY ÖTLETEKTŐL A KULTURÁLIS IKONOKIG

AZ ELSŐ FELVÁSÁRLÁSOK


2015 során két fontos felvásárlással új korszak indult a Ferrero történetében. Márciusban a vállalatnál véglegesen jóváhagyták az integrációs folyamat megkezdését az Oltannal, amely Törökországban vezető cég a mogyoró begyűjtése, pirítása és kereskedelme terén. Augusztusban pedig következett az 1911-ben az Egyesült Királyságban alapított Thortons csokoládé és édességipari vállalat felvásárlása. A Thortons, amely több mint 3300 embert foglalkoztat, mára kibővített családunk tagja. Mindkettőnknek gazdag családi hagyományai vannak és közös bennünk az az erős elkötelezettség, hogy ügyfeleinket kiváló minőségű, prémium édesipari termékekkel örvendeztessük meg.

A CSOPORT TÁRSADALMI FELELŐSSÉGE

A Ferrerót hírneve mára a világ első vállalatai közé emelte. Természetesen ebben szerepet játszik a csoport társadalmi szerepvállalása és kezdeményezései is. Ezeket a Ferrero CSR stratégiája foglalja össze, melynek fókuszában a következők állnak: a legkiválóbb minőség és innováció, transzparens kommunikáció, a csoport történelmét kialakító és máig is formáló emberek iránti törődés, a helyi közösségek támogatása, az aktív életstílus népszerűsítése a fiatalok között, erős elkötelezettség a fenntartható mezőgazdasági megoldások iránt, valamint a környezetvédelem.